Ateq İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi
  • Ateq Aviation
  • Ateq Leaktesting
  • 90 (216) 576-5350
  • Anasayfa
  • Destek
    • SSS
    • İletişim Desteği
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
  • Ürünler
  • İletisim

SSS

  • Anasayfa
  • SSS

TPMS HAKKINDA

Doğrudan ve Dolaylı TPMS sistemleri

İki tür TPMS sistemi vardır: doğrudan TPMS ve dolaylı TPMS. Doğrudan TPMS sistemleri, basınç verilerini aracın ECU'suna gerçek zamanlı olarak doğru bir şekilde raporlamak için tekerlek içindeki TPMS sensörlerini kullanır. Doğrudan sistemler arasında Asya, Yerel ve Avrupa araçları bulunmaktadır. Dolaylı bir TPMS sistemi, lastik basıncını yaklaşık olarak belirlemek için tekerlek hızını izlemek için bir ABS sistemi kullanır. Dolaylı sistemler Asya ve bazı Avrupa araçlarını içerir.

Lastik basıncı ile ilgili bilgiler

  • “Doğal” bir lastik, her 3 ayda bir 0,2 atmosfer (2,9 PSI) kaybediyor.
  • Tüm lastik patlamalarının% 85'ini “yavaş” bir patlama izler.
  • Az şişirilmiş bir lastik sadece tehlikeli değildir çünkü patlayabilir, aracın dengesi için de tehlikelidir ve lastiğin tüketimini ve toplam ömrünü kısaltır.

TPMS sistemini sıfırlama adımları

  • Doğrudan TPMS'libir araç için TPMS sistemini sıfırlamak için uygun adımlar :
    • Araç üzerinde çalışmadan önce sensör bilgilerini tetiklemek ve okumak için bir TPMS teşhis aracı kullanın
    • Aracın tekerleklerine servis yapın (hava basıncı ayarı, lastik dönüşü, sensörleri değiştirme vb.)
    • Servis yapıldıktan sonra, TPMS sistemini sıfırlamak için doğru yeniden öğrenme prosedürünü gerçekleştirmek için bir TPMS teşhis aracı kullanın.
  • Dolaylı TPMS'li bir araç için TPMS sistemini sıfırlamak için uygun adımlar :

    • Doğru başlatma prosedürünü uygulayın. Bu , sistemi sıfırlamak için gereken adımları bulmak için bir TPMS tanılama aracı gerektirebilir .

TPMS gösterge paneli ışığı / uyarısı ne anlama geliyor?

Işık, bir lastik azaldığında yanar ve sonunda bir lastik aracın kapı plakasına göre önerilen basınca şişirildikten sonra sönmelidir. Bir aracı çalıştırdıktan sonra, bir TPMS simgesi birkaç saniye boyunca yanacaktır, ancak açık kalırsa, araçtaki lastiklerin bir veya daha fazlasının önerilen basıncın en az% 25 altında olduğunu gösterir. Işık yaklaşık bir ila iki dakika boyunca yanıp sönerse, TPMS sisteminde bir arıza olduğunu gösterir.

Bir TPMS uyarı ışığının yanmasına veya yanıp sönmesine neden olabilecek birçok durum vardır. Bazı TPMS sorunları şunları içerir:

  • Sensör pilleri bitmiş olabilir
  • Valfın kendisinde fiziksel hasar, korozyon veya eksik bileşenler olabilir.
  • TPMS sistem voltajı beslemesi, kablo bağlantısı veya dahili elektronik aksamları düzgün çalışmıyor olabilir
  • Lastiklere servis yapıldı veya döndürüldü ve yeniden öğrenme prosedürü uygun şekilde gerçekleştirilmedi
Siyah bir arka plan üzerinde izole Modern hafif araba kilometre (gösterge tablosu, milaj).  Modern bir arabanın yeni ekran.  Lastik basıncı - TSI. Gösterge paneli ve modern bir otomobilin dijital gösterimi, kilometre, yakıt tüketimi, hız göstergesi.  Siyah bir arka plan üzerinde yeni ve renkli ışık göstergeleri isolatred.  Kapatmak.  Saatte mil - MPH.

TPMS neyi temsil eder?

Lastik basınç gözetim sistemi

Neden aracımda TPMS sensörleri var?

Lastik basıncı izleme sistemi (TPMS) birincil işlevi sürücüyü tekerlekler içindeki lastik basıncı durumundan haberdar etmektir. Normal sistem operasyonlarında, bir veya daha fazla etkilenen lastik PSI okuması afişin% 25'in altına düştüğünde TPMS sistemi sürücüyü uyaracaktır. Lastik sensörü "düşük lastik basıncı" gösterdiğinde, aracın ECU'suna basıncın eşiğin altında olup olmadığını belirleyen ECU'ya 315 veya 433 MHz'lik bir radyo frekansı (RF) sinyali gönderir; - araca bağlı olarak belirli ekran.

2000 yılında, Firestone diş ayrılması nedeniyle 6,5 milyondan fazla aracı geri çağırdıktan sonra, NHTSA (Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi), Amerika Birleşik Devletleri'nde satılan tüm araçlarda Lastik Basıncı Uyarı Sistemlerinin uygulanmasını gerektiren TREAD Yasasının ilk versiyonunu yayınladı. 2008 yılına kadar tüm binek ve hafif ticari araçları dahil olmak üzere GVWR 10.000 lbs. ve daha az.

TPMS sisteminin avantajları:

  • Yetersiz şişirilmiş lastik kullanıcısını uyarır
  • Lastiklerin arızalanması nedeniyle kaza riskini azaltır
  • Yakıt tüketiminin yanı sıra lastik ömrünü de optimize eder
  • Yavaş delinme riskini azaltır
  • Yolda, güvenlik, aracınızın üreticisi tarafından yapılan lastik basıncı gerekliliklerine uymak anlamına gelir. Ne yazık ki, bugünün lastikleriyle,% 50'lik şişirilmiş lastiği görsel olarak ayırt etmek neredeyse imkansız

TPMS donanımlı bir lastik, TPMS sensörünün iç basıncını görüntüleyebilir ve TPMS uyarı ışığını görüntüleyerek düşük seviyeye ulaştığında sürücüleri uyarır.

ATEQ

TPMS ARACI GENEL BILGISI

Bir TPMS etkinleştirme aracı gerçekte ne tetikler?

Kullanıcılar, tekerlek içindeki TPMS sensörünü “tetikler” veya “kod çözer”. Bu TPMS sensörüne, lastiğin içine monte edildiğinden fiziksel olarak erişilemez. Bu nedenle, bir sensörün kodunun çözülmesi veya tetiklenmesi, TPMS tetikleme aracı kullanılarak kablosuz olarak yapılmalıdır.

TPMS aktivasyonu veya tetikleyici aracı nedir?

Bir TPMS aktivasyon veya tetikleme aracı , kullanıcının bir lastik içine monte edilmiş kablosuz lastik basıncı izleme sensörünü etkinleştirmesini veya tetiklemesini sağlar. Örneğin, tüm TPMS sensörleri, depolama sırasında boşalabilecek dahili bir batarya taşır. Bir araç bir tesiste üretildiğinde, bir atölyeye veya satıcıya teslim edildiğinde, lastik içine monte edilmiş TPMS sensörleri “uyku” modunda bırakılır. Bu nedenle, lastiklerin içine yerleştirilmiş TPMS sensörlerini “etkinleştirmek” veya “uyandırmak” için TPMS etkinleştirme aracına ihtiyaç vardır.

ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56 , VT55 , VT36 , VT15

ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36 , VT30 , VT15

ATEQ TPMS endüstriyel aktivasyon araçları: VT60S , DiagVT , VT520

Evrensel bir TPMS aracı nedir?

Evrensel bir TPMS aracı, yalnızca bir veya birkaç sensörü tetikleyen TPMS araçlarının aksine, piyasadaki bilinen tüm TPMS sensörlerini tetikleyebilir veya etkinleştirebilir.

ATEQ TPMS atölye üniversal takımları: VT56 , VT36 , VT15

ATEQ TPMS DIY üniversal aletler: VT36 , VT15

ATEQ TPMS endüstriyel üniversal aletler: VT60S , DiagVT , VT520

TPMS sıfırlama aracı, TPMS etkinleştirme veya tetikleyici araç ile TPMS kod çözme aracı arasındaki fark nedir?

Her ne zaman lastikler değiştirilirse veya yazdan kış lastiklerine değiştirilirse, lastik değiştirilirse, lastik dönerse, vb. OEM veya Satış Sonrası TPMS sensörünü sıfırlamak veya yeniden programlamak için bir TPMS sıfırlama aracı kullanılabilir.

ATEQ TPMS atölye sıfırlama araçları: VT56 , VT55 , VT36 , VT30

Bir TPMS aktivasyon veya tetikleme aracı, kullanıcının “uyku modunda” veya etkin değilken sensörleri “uyandırmasını” veya etkinleştirmesini sağlar.

ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56, VT55 , VT36, VT30 , VT15

ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36, VT30 , VT15

ATEQ TPMS endüstriyel aktivasyon araçları: VT60S , DiagVT , VT520

Bir TPMS kod çözme aracı sensörleri tetikleyebilir veya etkinleştirebilir, TPMS sensör bilgilerini alabilir ve TPMS sensör bilgilerini aracın ECU'suna gönderebilir. TPMS kod çözme aleti tarafından alınan TPMS sensör bilgisi, lastik içindeki basıncı, TPMS sensörünün sıcaklığını, tekerlek dönme hızını, TPMS sensörünün benzersiz ID'sini, TPMS sensörünün akü durumunu ve daha fazlasını içerir.

ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56 , VT36 , VT15

ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36

Atölyem neden bir TPMS aracına ihtiyaç duyuyor?

Aşağıdakiler için bir TPMS aracı gereklidir:

  • Yeni monte edilmiş bir TPMS sensörünü etkinleştirin
  • Lastiklerin sırasını değiştirdiğinde, kıştan yaz lastiklerini değiştirdiğinde, araca yeni bir tekerlek taktığında vs. aracın ECU'sunu yeniden programlayın.
  • TPMS sensör bilgisini etkinleştirdikten ve aldıktan sonra TPMS sensör bilgisini aracın ECU'suna gönderin

ATEQ TPMS atölye araçları: VT56 , VT36, VT15

ATEQ TPMS ARACI GENEL SORULAR

Desteğe başvurmadan önce bilmeniz gerekenler

Desteğe başvurmadan önce, yazılımınızı yakın zamanda güncellediniz mi? ATEQ TPMS aracı sorunlarının bir numaralı nedeni eski yazılımdır. Aracınızın yazılımını güncelleyin ve sorunlarınızın devam edip etmediğini kontrol edin.

Mevcut TPMS aracım neden bazı sensörleri tetikleyemiyor, etkinleştiremiyor veya sıfırlayamıyor?

TPMS aracınız bir sensörü etkinleştiremiyor veya sıfırlayamıyorsa, en son TPMS sensörlerini içerecek şekilde TPMS aracınızı güncellemenizi öneririz. Büyüyen bir TPMS pazarında, yeni TPMS sensörleri her gün pazarda yenidir. ATEQ mühendisleri, bilinen tüm TPMS sensörlerinin ATEQ TPMS araçlarıyla uyumlu olduğundan emin olmak için çalışma konusunda zordur. VT56 , VT55 , VT36, VT30 ve VT15
gibi ATEQ yükseltilebilir TPMS araçları her zaman piyasaya sunulan en yeni TPMS sensörleriyle uyumludur.

ATEQ TPMS TOOL'UN GÜNCELLENMESİ

ATEQ TPMS aracımı nasıl güncellerim?

Aracınızı ilk kez güncellemeye çalışıyorsanız, buradan başlayın.

  • Güncellemeye devam etmeden önce TPMS aracınızı önyükleme moduna (yükleyici) yerleştirin
    • VT56 önyükleme modu talimatları: Aleti kapatın. OK düğmesini basılı tutun, ardından aynı zamanda ON düğmesine basın ve bırakın.
    • VT55 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: Aleti kapatın. ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok, soldaki noktalar). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
    • VT36 önyükleme modu talimatları: Aleti kapatın. OK düğmesini basılı tutun, ardından aynı zamanda ON düğmesine basın ve bırakın.
    • VT30 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: Aleti kapatın. ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok, soldaki noktalar). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
  • Alet setinizde bulunan USB kablosunu kullanarak cihazın açık ve bilgisayara bağlı olmasını sağlayın.
  • Https://www.ateq-tpms.com/en-uk/home/support/ adresine gidin.
  • Menüde ilerlemek için aracınızı seçin (menü web sitesinin üst kısmında bulunur. Farenizi DESTEK üzerine kaydırın ve aracınızı seçin.)
  • Dosyayı indirmek ve kaydetmek için uygun yazılımı tıklayın
  • “WebVT_XX.zip” dosyasını kaydettiğiniz dosyayı bulun ve açın
  • WebVT.exe dosyasını çalıştırın ve talimatları izleyin.
  • Kurulum kurulumunu tamamladıktan sonra, masaüstünde “WebVT” adı verilen bir kısayol simgesi olacaktır.
  • WebVT'yi sağ tıklayın ve WebVT'yi kullanarak ilk defa “Yönetici olarak çalıştır” ı seçin.
  • WebVT bağlı cihazı algıladıktan sonra; Bir dul istemi “Cihaz kayıtlı değil. Şimdi kaydolmak için “YES” e basın. Takım henüz kaydedilmediyse görünecektir.
  • Gerekli alanları doldurun ve “GÖNDER” e tıklayın.
  • GÜNCELLEME AYGITI tıklayın
  • “Aracınızı şimdi güncellediğiniz için tebrikler” mesajı görünene kadar bekleyin.
  • “TAMAM” düğmesine basın ve ardından WebVT'den çıkın
  • USB kablosuyla aletin PC'den bağlantısını kesin.
  • Cihazı kapatın ve ardından cihazı tekrar açın
  • Güncelleme şimdi tamamlandı.

Aracınızı ilk kez güncellemezseniz, buradan başlayın.

  • Güncellemeye devam etmeden önce TPMS aracınızı önyükleme moduna (yükleyici) yerleştirin
    • VT56 önyükleme modu talimatları: OK düğmesini basılı tutun, ardından ON düğmesine aynı anda bırakın.
    • VT55 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok sola doğru işaret eder). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
    • VT36 önyükleme modu talimatları: OK düğmesini basılı tutun, ardından ON düğmesine aynı anda bırakın.
    • VT30 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok sola doğru işaret eder). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
  • Alet setinizde bulunan USB kablosunu kullanarak cihazın açık ve bilgisayara bağlı olmasını sağlayın.
  • Bilgisayarınıza kaydedilen WebVT simgesine tıklayın.
  • WebVT bağlı cihazı algıladıktan sonra; GÜNCELLEME CİHAZI tıklayın
  • “Aracınızı şimdi güncellediğiniz için tebrikler” mesajı görünene kadar bekleyin.
  • “TAMAM” düğmesine basın ve ardından WebVT'den çıkın
  • USB kablosuyla aletin PC'den bağlantısını kesin.
  • Cihazı kapatın ve ardından cihazı tekrar açın
  • Güncelleme şimdi tamamlandı.

Aracı güncelleyemiyorum.

Desteğe başvurmadan önce, lütfen aşağıdaki sorun giderme seçeneklerini deneyin.

  • Abonelik geçerli mi?
    • Aboneliğiniz sona erdiyse, bir yazılım aboneliği satın almak için lütfen araç tedarikçinizle iletişim kurun . 
  • Batarya şarj oldu mu?
    • Düşük pil durumunu önlemek için şarj cihazını bağlayın.
  • Yüklü PC yazılımı sürümü nedir? PC ile uyumlu mu?
    • Devam etmeden önce, WebVT'nin kurulu olduğundan emin olun. Talimatlar için bkz. “ATEQ TPMS aracımı nasıl güncellerim”.
  • PC aracı tanıyor mu?  
    • USB portunu değiştirmek yardımcı olabilir.
  • İnternet bağlantı hızı iyi mi?  
    • Bağlanan internet işlem sırasında kesintiye uğradıysa, tüm süreci yeniden başlatmalısınız.
  • Bilgisayarda kurulu bir Hella - Gutmann yazılımı var mı (HGS USB bağlantı noktalarını engeller)?  
    • Evetse, HGS'yi görev yöneticisi aracılığıyla devre dışı bırakın ve tekrar deneyin.
  • PC ekran koruyucu işlevi kapalı mı?
    • Bu güncelleme işlemini kesebilir. Lütfen devam etmeden önce PC'nizdeki ekran koruyucu veya güç tasarrufu modunu kapatın.
  • Sürecin neresinde, kurulum durur?  
    • Güncellemeyi başlatmak başarısız olursa, aracı önyükleme moduna sokmak yardımcı olabilir.
      • VT56 önyükleme modu talimatları: Aleti kapatın. OK düğmesini basılı tutun, ardından aynı zamanda ON düğmesine basın ve bırakın.
      • VT55 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: Aleti kapatın. ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok, soldaki noktalar). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
      • VT36 önyükleme modu talimatları: Aleti kapatın. OK düğmesini basılı tutun, ardından aynı zamanda ON düğmesine basın ve bırakın.
      • VT30 önyükleme modu (yükleyici) talimatları: Aleti kapatın. ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok, soldaki noktalar). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.
  • Güncelleştirmeyi iki kez yapmak bazen gerekli olabilir.

Bilgisayarım cihazımı bulamıyor

WebVT, "Cihaz aranıyor" veya "Cihaz bulunamadı" hata mesajı olarak görüntülendiğinde, USB sürücülerini yeniden kurmanız gerekebilir. Bu hatanın nedenleri:

  •       Kullanıcı WebVT'yi yeni bilgisayara kurmaya çalışıyor
  •       Kullanıcının WebVT kurulumu sırasında cihazı yoktu veya açık veya bağlı değildi

Cihazınız için USB sürücülerini indirin. VT56, VT55, VT36, VT30, VT15, Mitsureset ve Quickset için, lütfen aşağıdaki dosyayı indirin: WebVT

Cihazın seri numarasını nerede bulabilirim?

ATEQ TPMS araç ve ekipmanlarının tümü seri numarası göstermez. Lütfen seri numarası konumu ile aşağıdaki ATEQ TPMS araçları listesine bakın. Teknik desteğe seri numarası verilmesi bekleme süresini hızlandıracaktır.

VT56 : VT56 takım seri numarası takımın arkasında bulunur, B366 ile başlar.

VT56 seri numarası

VT55: VT55 aleti seri numarası, aletin arkasında lastik bagajın altında bulunur. Seri numaranızı bulmak için lastik çizmeyi çıkarmanız gerekir. Seri numarası B285 ile başlar.

VT55 seri numarası

VT36: VT36 aletinin seri numarası, aletin arkasında bulunur. Seri numarası K360 ile başlar.

VT36 seri numarası

VT30: VT30 aleti seri numarası, aletin arkasında bulunur, K300 ile başlar.

VT30 seri numarası

VT60 / VT60S : VT60 ve VT60S aletinin seri numarası, aletin ön tarafında bulunur. Seri numarası B258 ile başlar.

VT60-S-YÜZ seri numarası

VT520 : VT520 seri numarası cihazın ön tarafında bulunur. Seri numarası C102 ile başlar.

VT520 YÜZE seri numarası

DiagVT: DiagVT seri numarası aletin önünde bulunur. Seri numarası B240 ile başlar.

DiagVT seri numarası

TTD (Lastik Sırtı Derinlik Ölçer) : TTD seri numarası aletin arkasında bulunur. Seri numarası B380 ile başlar.

TTD-geri-seri numarası

OBDII modülünü aracımın yazılımını güncelledikten sonra ilk defa bir araca bağlarken VT55 / VT56'm neden yanıp sönmeye başlıyor?

OBDII modülü için yeni bir ürün yazılımı mevcut ve cihaz araçla iletişim kurmaya ve ürün yazılımı güncellemesini aynı anda tamamlamaya çalışıyor. Aleti kapatıp tekrar açmanız yeterlidir. Ana menü görüntülendiğinde, OBDII modülünü sadece cihaza bağlayın; diğer ucunun herhangi bir araçla bağlantısının kesilmesi. OBDII modül aracı, yazılımda hemen tespit edilecek ve güncelleme başlayacaktır. Güncellemenin tamamlanması 60 saniyeden az sürer. Tamamlandığında, OBDII modülünü çıkarın ve cihazı kapatın. Güncelleme şimdi tamamlandı.

 

WI-FI KURULUMU

VT56 için Wi-Fi nasıl kurulur (BETA)

Wi-Fi işlevi ATEQ VT56 araçlarında ve Continental VDO TPMS Pro'da mevcuttur. İş verilerini kablosuz olarak WebVT PC Desktop'a aktarın.

Wi-Fi işlevi BETA'da. Kullanıcı, işlevlerin kullanımından kaynaklanan herhangi bir zarar, ağ kaybı veya veriden yalnızca kendisi sorumludur.

  1. PC'yi Wi-Fi ağınıza bağlayın .
  2. Aracınızın güncel olduğundan, yazılım sürümünün DX1-20-XX veya üstü olduğundan emin olun.
  3. VT56 aracınızı kullanarak Ayarlar ve ardından Wi-Fi'ye gidin .
  4. Ardından, “ağları ara” seçeneğini seçin, ardından Tamam düğmesine basın . Tercih ettiğiniz Wi-Fi ağını seçin. Araçtaki ve PC'deki Wi-Fi ağı eşleşmelidir.
  5. Wi-Fi şifrenizi girmek için araç tuş takımını kullanın, OK (ok) tuşuna basın .
  6. Aracınız, Wi-Fi’ye başarıyla bağlandığında “Bağlandı” mesajı gösterecektir.
  7. Gelişmiş Wi-Fi kurulum seçeneklerine ihtiyaç duyarsanız, VT56'nızı USB kablosuyla PC'nize bağlayın. WebVT'de Ayarlar> Gelişmiş'e tıklayın .
  8. VT56, WebVT içinde, PC'niz ile bilgi alışverişinde sekmesine tıklayın hazır olup olmadığını doğrulamak için My Aracı ve aracın seri numarası görüntülenir olmadığını kontrol bağlantısı günlüğüne.
  9. Tebrikler! Artık VT56'dan PC'nize işleri aktarmaya hazırsınız.

İndirilebilir talimatlar yakında hazır olacak

Cihaz WebVT'ye bağlanamazsa ne olur?

ÖNEMLİ!

Araç WebVT'ye bağlanamazsa, ağ yöneticinizden Wi-Fi router ayarlarını kontrol etmesini isteyin:

  1. Router, Wi-Fi 802.11 b / g / n standartlarını desteklemelidir
  2. DHCP sunucusu: varsayılan ağ geçidi seçeneğine ayarlayın
  3. MAC Adres Filtreleme: Etkin
  4. Kablosuz Erişim Noktası (WAP) modu: Etkin
  5. Wi-Fi kanalları: 1, 6 veya 11 kanalını kullanın

OE SENSÖRÜ OKUMA SORUNLARI

Aracı veri tabanında bulamıyorum

ATEQ, tüm binek araçların% 99'unu kapsıyor. TPMS sistemine sahip bir araç bulursanız ve alette gösterilmezse, lütfen ATEQ ile iletişime geçmekten çekinmeyin .

Araç ticari bir araçsa, veritabanında bulunmayabilir.

  • Araç ithal edilirse, onu bulmak için ayarlardaki (EUROPE, AMERICA, KORE) veritabanını değiştirmeniz gerekebilir.
    • In VT5 6 aracı AYARLARI> AMERİKA ya AVRUPA veya Kore gidin
    • In VT55 aracı AYARLAR> ZONE gidin
    • In VT36 aracı AYARLAR> ZONE gidin

OE, evrensel, yapılandırılabilir ve programlanabilir TPMS sensörleri

Doğrudan tip TPMS sistemli araçlar, TPMS sensörleriyle donatılmıştır. Bir TPMS sensörü çalışmıyorsa, yeniden öğrenme prosedürü gerçekleştirilmeden önce değiştirilmelidir. Hasarlı TPMS sensörü, bir OE sensörü veya satış sonrası bir sensör ile değiştirilebilir.

Evrensel, yapılandırılabilir ve programlanabilir sensörler dahil, farklı satış sonrası TPMS sensörleri vardır. OE sensörleri, evrensel ve yapılandırılabilir sensörler, sensör içinde zaten kodlanmış yeni sensör ID'lerine sahiptir ve bir TPMS teşhis aracı kullanılarak etkinleştirilmesi gerekir. Programlanabilir TPMS sensörleri, eski sensörden yeni sensör kimlikleri oluşturmak veya sensör kimliklerini aktarmak için bir TPMS teşhis aracı gerektirir.

VT56 kopya sensörü

Çok markalı tamir atölyeleri için, genellikle evrensel sensörlerin ve OE sensörlerinin bir karışımı gerekir. Araçlarımız, Alligator sens.it, BWD Standart OE ve Standart QWIK, Continental REDI-Sensör, Dorman Doğrudan Uyum, Hamaton U-Pro, HUF IntelliSens, MOBILETRON, NAPA QWIK ve OE Design gibi pazardaki en büyük satış sonrası sensör listesini desteklemektedir. Turuncu Basit Sensör, Schrader EZ sensör, SMP Standart OE ve Standart QWIK ve STEELMAN Select.

TPMS sensörleriyle çalışırken ATEQ VT56 ve VT36'nın bazı önemli özellikleri şunlardır:

  • Sensör Kimliği, psi, frekans, sıcaklık ve batarya ömrü dahil olmak üzere sensör verilerini görüntüler (bazı sensörler sıcaklık ve batarya ömrü verilerini göstermez)
  • Sensör parça numarasına göre araç markası, model, yıl (MMY) seçimi
  • Sensörü veya araç MMY seçimi ile program sensörü
  • OBD, Otomatik, Sabit ve Dolaylı eğitim adım adım

VT56 ekran kopya seti VT36_Sp sensör bilgisi

Görüntülenen basınç yanlış.

Muhtemel sebep: Kullanılan protokol yanlış. ATEQ ile iletişime geçin.

Sensörü tetiklediğimde yanıt vermiyor

  • Aracın sensörlerinde mi yoksa dolaylı bir sistemde mi olduğunu kontrol edin.
  • In VT56 aracı daha sonra> HİZMET gidin marka, model ve yılı seçin
  • In VT55 aracı daha sonra marka, model ve yılı seçin SENSÖRÜNÜ GÖR gidin
  • In VT36 aracı daha sonra marka, model ve yılı seçin PROGRAM SENSÖR gidin
  • In VT30 aracı daha sonra marka, model ve yılı seçin TAŞIT SEÇİMİ gidin
  • Sensörü algılayamazsanız, aletin lastiğe karşı konumunu değiştirin. En az 35 saniye bekleyin. Takım ve tekerlek arasındaki mesafeyi değiştirin.  
  • Otomobilin sensörlerini TÜMÜ deneyin. ALL sensörlerinin ölmüş olması çok nadirdir. Diğerleri yanıt verirse, sensör kusur olarak kabul edilebilir. Lütfen değiştirin.
  • Hepsi başarısız olursa, aracın veritabanında kullanılan TPMS protokolü yanlış olabilir. ATEQ ile iletişime geçin .

Sensörü tetiklediğimde, REDUCE TYRE PRESSURE mesajı görüntülenir.

Bazı birinci nesil TPMS sensörlerinin (Beru veya Pacific gibi) aktif hale getirilmesi için baskı altına alınması gerekir. Sensör tekerleğe yerleştirildiğinde doğru prosedür, tekerleği lastik plakasına göre şişirmektir. Kullanıcı sensörü tetiklemeli ve aynı anda lastiği yavaşça söndürmelidir. Birkaç saniye sonra sensör cevap verecektir. Doğru lastik basıncını girin.

PROGRAMLAMA KONULARI

ATEQ TPMS aracı programlama sorunları için genel öneriler

  • Lastikleri takmadan önce sensörlerin programlanması önerilir.
  • Satış sonrası sensörler programlandıktan sonra, bunları doğrulayın.
    • In VT56 aracı, TPM GÖR gidin> ardından marka, model ve yılı seçin
    • In VT55 aracı daha sonra marka, model ve yılı seçin SENSÖRÜNÜ GÖR gidin
    • In VT36 aracı daha sonra marka, model ve yılı seçin PROGRAM SENSÖR gidin (Satış Sonrası sürümü sadece)
  • Programlanabilir sensörler, OE orijinal sensörleriyle aynı şekilde tepki vermelidir.

Satış sonrası TPMS sensörü nasıl programlanır

Boş bir satış sonrası programlanabilir sensör kullanarak yeni bir sensör kimliği oluşturarak eski bir sensörü değiştirin. Lastiklere servis yapmadan önce, araç sensörlerini Marka, Model, Yıl seçimi veya VIN taraması ile tetikleyin. (Yalnızca Kuzey Amerika'da VIN tarama seçeneği mevcuttur.) Aracın sensörlerini tetiklemek, hasarlı veya hatalı sensörleri tanımlamanıza izin verir. Aracınız sensörü tetiklemeye çalıştıktan sonra sensör bilgisini görüntüleyemezse, aracın Marka, Model, Yıl veya sensör modeline göre yeni bir sensör oluşturmanız gerekecektir.

Satış sonrası TPMS sensörünü VT56 ile nasıl programlayacağınızı öğrenmek için aşağıdaki videoyu izleyin . Aynı talimatlar, sensörleri programlayabilen diğer tüm TPMS araçları için de geçerlidir.

ATEQ VT56 ile boş bir sensör programlamanın iki yolu vardır .

Seçenek 1, sensör üreticisi tarafından seçin.
- Ana menüden, programı seçin, sonra birlikte çalıştığınız programlanabilir sensör modelini seçin. (ATEQ TPMS araçları, TÜM büyük satış sonrası programlanabilir sensör markalarını programlar.)
- Sonra, aracın Marka, Model, Yılını seçin.
- CREATE seçeneğini seçin, yeni sensör bilgileri oluşturmak için OK tuşuna basın.
- Sensörü, aletin anteninin önüne yerleştirin.
- Sensör başarıyla programlandı.

Seçenek 2, araç seçimi yapın Marka, Model, Yıl.
- Ana menüden programı seçin, ardından aracın Modelini, Yılını seçin.
- Sonra, birlikte çalıştığınız programlanabilir sensör modelini seçin. (Not, ATEQ TPMS araçları TÜM büyük satış sonrası programlanabilir sensör markalarını programlamaktadır.)
- Yeni sensör bilgileri oluşturmak için CREATE'i seçin, OK'a basın.
- Sensörü, aletin anteninin önüne yerleştirin.
- Sensör başarıyla programlandı.

Yazdan kışlık jantlara geçiş yaparken, COPY SET işlevini kullanarak, VERIFY ERROR, LÜTFEN DENEYİN

Bu işlemin başlangıcında gerçekleşirse:

  • Satış sonrası sensörünün uyumlu olduğunu doğrulayın. Araçta, sensör markasının aracın markası, modeli ve yılı için uyumlu sensörler listesinde olup olmadığını kontrol edin.
    • In VT56 YAPMAK> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin> PROGRAM gidin
    • In VT55 BOŞ SENSÖR PROGRAM gidin> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin
    • In VT36 sonra> PROGRAM SENSÖR gidin araç markasını, modelini ve yılı seçin (Satış Sonrası sürümü sadece)
  • Kullanılan sensör uyumluysa, araç veri tabanı yanlış olabilir. ATEQ ile iletişime geçin .

Bu doğrulama işlemi sırasında gerçekleşirse:

  • Satış sonrası sensörünün uyumlu olduğunu doğrulayın.
    • VT56’da PROGRAM> MAKE> 'e gidin, ardından araç markasını, modelini ve yılını seçin.
    • VT55’te PROGRAM BLAN SENSÖRÜ’ne gidin> ardından aracın markasını, modelini ve yılını seçin.
    • VT36'da PROGRAM SENSÖRÜ'ne gidin> ardından araç markasını, modelini ve yılını seçin (Yalnızca Satış Sonrası sürüm)
  • Tüm veriler doğruysa, programlanabilir sensörlerden biri arızalı olabilir, lütfen sensör üreticisine başvurun.

Bir sensör programladığımda, araç YANLIŞ FREKANS, SENSÖRÜ DEĞİŞTİR mesajı görüntüler.

Satış sonrası sensör, o araç için gerekli olan frekansta programlanamaz (315 veya 434 MHz). Kullanıcı, sensörün seçilen araçla uyumlu olup olmadığını kontrol etmelidir.

Tek bir sensör programladığımda, alet VERIFY ERROR (HATA), LÜTFEN YTL LÜTFEN görüntüler.

  • Bu yükleme işlemi sırasında gerçekleşirse, satış sonrası sensör referansının araçla uyumlu olduğunu doğrulayın. Tüm bu veriler doğruysa, sensör arızalı olabilir, lütfen sensör üreticisine başvurun.
  • Bu doğrulama işlemi sırasında gerçekleşirse, aletin veritabanı yanlış olabilir. Lütfen ATEQ ile iletişime geçin .

OBDII YENIDEN ÖĞRENMEK SORUNLARI

Başarılı bir OBD öğreniminden sonra, müşteri bir süre sürdükten sonra TPMS ışığının tekrar yanması ...

  • Neden: Satış sonrası sensör, doğru ürün bilgisini araca iletmiyor.
  • AM sensörünün aletle uyumlu olduğunu doğrulayın.
    • In VT56 YAPMAK> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin> PROGRAM gidin
    • In VT55 BOŞ SENSÖR PROGRAM gidin> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin
    • In VT36 sonra> PROGRAM SENSÖR gidin araç markasını, modelini ve yılı seçin (Satış Sonrası sürümü sadece)
  • Bilgi doğruysa, daha fazla yardım için sensör üreticisine başvurun.

4 OE veya satış sonrası sensörleri tetikledikten sonra, OBDII modülünü ECU'ya bağlarım ve hiçbir şey olmuyor.

Lütfen devam etmeden önce yukarıdaki tüm noktaları kontrol edin.

4 OE veya satış sonrası sensörleri tetikledikten sonra, OBDII modülünü ECU'ya bağlarım. TRANSFER FAILURE mesajı ekranda belirir.

  • Muhtemel sebep 1: İlerleme çubuğu hareket etmezse; OBDII protokol yanlış olduğunu ve aracı ve ECU arasında bir bağlantı kurmak mümkün değildir. Sorun araç veritabanında. VIN numarasını girerek MMY seçimini doğrulayın.
  • Muhtemel neden 2: İlerleme çubuğu işlemin ortasında ilerlemeye başlar ve durursa, yazılımda veya ECU'ya doğru verileri göndermeyen satış sonrası sensörün uyumluluğunda olası bir hata olabilir.
  • AM sensörünün aletle uyumlu olduğunu doğrulayın.
    • In VT56 YAPMAK> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin> PROGRAM gidin
    • In VT55 BOŞ SENSÖR PROGRAM gidin> ardından araç markasını, modelini ve yılı seçin
    • In VT36 sonra> PROGRAM SENSÖR gidin araç markasını, modelini ve yılı seçin (Satış Sonrası sürümü sadece)

Otomatik yeniden öğrenme prosedürü

Bir otomatik yeniden öğrenme prosedürü, bir araç yeniden öğrenme prosedürünü bir TPMS aracıyla gerçekleştirmeye gerek kalmadan tek veya çoklu TPMS sensör kimliklerini öğrenme yeteneğine sahip olduğundadır. Ayrıca, bir teknisyen şişirme basıncını ayarlayabilir, sensörleri döndürebilir veya değiştirebilir ve araç bir süre sürüldükten sonra TPMS sistemi kendini sıfırlar. Bununla birlikte, lastiklere / jantlara servis yapmadan önce, araçların her birinin sensörlerinin düzgün çalışıp çalışmadıklarından emin olmak için tetiklenmesi için bir TPMS aletinin kullanılması her zaman önerilir.

Örneğin, bir 2008 Dodge Charger, aşağıdaki otomatik yeniden öğrenme prosedürünü gerektirir:

  • Tüm lastikleri şişirmek
  • 20 dakika sür

Yeniden Öğrenme Prosedürü Ekran Görüntüsü VT56 AUTO RELEARN

Resmi VT56 2008 Dodge Charger için ekranda gösterirken oto Yeniden Öğrenme prosedürü

ÖNEMLİ: Herhangi bir OBD sorunu için lütfen önce aşağıdakileri kontrol edin.

  • OBD modülününbelirtilen alet için orijinal olarak satın alındığından emin olun .
    • VT56 OBDII modülü gri etiketli siyah

obd2 kablo

  • VT55 OBDII modülü siyah çıkartmalı siyah

OBD2-for-VT55

  • Aletin yeterince şarj olduğunu doğrulayın:>% 50 pil seviyesi.
  • OBD modülü, RJ56 kablosu aracılığıyla VT56 aracına kabloya bağlandığında , OBD simgesinin takım ekranlarının sol üst köşesinde göründüğünden emin olun.
  • VT56 ve VT55 için OBD modülünde yeşil bir LED ışığının yanıp söndüğünden emin olun . Işık kırmızıysa, kabloyu OBD modülünden ve aletten çıkarın. Kabloyu tekrar bağlayın ve aleti açın. Işık hala KIRMIZI ise, OBD modülü, kablo veya alet arızalı olabilir. Kabloyu değiştirmek için lütfen tedarikçinize başvurun.
  • İçin VT56 aracı, OBD protokol hazır sensörleri, programlama sonra, sol alt köşede bir SARI simge aktarılacak. OBD modülünü takın ve devam edin.
  • OBD modülünü araca bağlarken, OBD modülünün araçtaki OBD fişine doğru dümdüz yerleştirildiğinden emin olun.
  • Sensörleri aletlerimizde görüntülenen sıraya göre tetiklemek HER ZAMAN çok önemlidir. Sol ön tekerlekten başlar ve sol arka tekerlekte biter.
  • Verileri ECU'ya aktarmak için, araç kontağı AÇIK olmalıdır (tüm elektrikli ekipman çalıştırılabilir), motor KAPALI.
  • NOT: Her yeniden alımdan sonra OBD modülünün araç ve araçla bağlantısı kesilmelidir.

OBDII yeniden öğrenme prosedürü

Bir OBDII yeniden öğrenme prosedürü, yeni sensör kimliklerini doğrudan aracın ECU'suna aktarmak için bir TPMS teşhis aracı gerektirir. Kullanıcının her bir TPMS sensörünü tetiklemesi, aracın OBD portuna bağlanması ve ardından alet üzerindeki adım adım talimatları izlemesi gerekir. Yeni TPMS sensör kimlikleri daha sonra araca aktarılır. Asya ve özel Avrupa araçlarının çoğu OBD öğrenmesini gerektirir.

Örneğin, bir 2011 Toyota Camry, aşağıdaki OBDII yeniden öğrenme prosedürünü gerektiriyor:

  • Tüm lastikleri şişirmek
  • TPMS teşhis aracını kullanarak tüm sensör kimliklerini okuyun
  • Aracı OBDII portuna bağlayın
  • ECU’yu aletle sıfırlayın
  • Kontağı KAPALI, sonra AÇIN
  • 5 dakikaya kadar 12 mil hızla sürün

Yeniden Öğrenme Prosedürü Ekran Görüntüsü VT56 OBD RELEARN VT56 ekran obd2 bağlayın

Resmi VT56 2011 Toyota Camry için ekranda gösterirken oto Yeniden Öğrenme prosedürü

Manuel ve sabit yeniden öğrenme sistemleri, TPMS sistemini yeniden öğrenmek için bazen birkaç adım alabilir. TPMS tanılama araçları , otomatik, sabit ve OBD yeniden öğrenme için adım adım talimatlara sahiptir, ancak ilgili adımlar uzun ve karmaşık olabilir. OBD yeniden öğrenme prosedürleri bir dükkan ortamında pek çok nedenden ötürü standart hale geliyor. Birincisi ve en önemlisi, araç türü ne olursa olsun aynı prosedür uygulanabildiği için çalışmak daha kolaydır. İkincisi, OBD yeniden öğrenmesi, daha az adım atılması nedeniyle teknisyene zaman ve karışıklık kazandırır. Amra.org’a göre , araçların% 62’si TPMS tanı aracı ve% 27’si OBD işlevselliği gerektiriyor. Güvenilir bir TPMS tanılama aracına sahip olmak önemlidir. Büyüyen TPMS endüstrisine ayak uydurmak için mükemmel OBD kapsamı ile.

Biliyor musun? ATEQ, mağaza sahiplerinin zamandan ve paradan tasarruf etmesini sağlamak için en büyük OBD kapsamına (% 86 ve büyüyen) sahiptir!

ATEQ VT56 OBDII Modülü

Sabit yeniden öğrenme prosedürü

Sabit bir yeniden öğrenme prosedürü, yeni TPMS sensör ID'lerinin bir araç kullanmadan aracın ECU'suna aktarılmasını sağlar. Bu yeniden öğrenme prosedürü türü, bir TPMS teşhis aleti veya bir teşhis tarama aleti kullanarak araç öğrenme modundayken sensörleri tetiklemek için bir TPMS aktivasyon aleti gerektirir . Araç daha sonra hangi sensörün hangi konumda olduğunu belirlemek için aracın ECU'su ile iletişim kurmak için bir radyo frekansı (RF) sinyali kullanır.

Örneğin, 2014 Ford Kaçış (standart ateşleme ile) aşağıdaki sabit yeniden öğrenme prosedürünü gerektirir:

  • Tüm lastikleri şişirmek
  • Kontağı kapat
  • Fren pedalına basın ve bırakın
  • Kontağı üç kez “koş” ile biten “kapalı” ile “koş” arasında geçiş yapın
  • Fren pedalına basın ve bırakın
  • Kontağı kapat

Yeniden Öğrenme Prosedürü Ekran Görüntüsü VT56 STATIONARY RELEARN

Resmi VT56 (standart ateşleme ile) 2014 Ford Escape için otomatik Yeniden Öğrenme prosedürünü gösteren ekranın

TPMS yeniden öğrenme prosedürleri

Hava basıncı ayarı, lastik rotasyonu veya sensörlerin değiştirilmesi gibi aracın doğrudan TPMS sistemine servis yapıldığında, araçların yapılması için bir TPMS sisteminin yeniden kazanılması gerekir. Bir yeniden öğrenme, aracın ECU'sunun her bir tekerlekteki her sensörün kimliğini görmesini sağlar. Yeniden öğrenme prosedürünün tamamlanması, TPMS diyagnostik hata kodlarını siler ve aracın TPMS sisteminin düzgün çalışmasını sağlar.

Yeniden öğrenme prosedürleri üreticiye göre değişir, bu nedenle bir teknisyen aracı öğrenme moduna sokmak için hangi uygun yeniden öğrenme prosedürünün gerekli olduğunu bilmelidir. Yeniden öğrenme prosedürleri üreticiden üreticiye farklılık gösterse de, doğrudan TPMS sistemleri için üç tür yeniden öğrenme prosedürü otomatik yeniden öğrenme, sabit ve OBD'dir . Ayrıca, bazı araçlar iki veya daha fazla yeniden öğrenme türünün bir kombinasyonunu kullanabilir. Dolaylı TPMS sistemleri, sistemi sıfırlamak için gereken adımları bulmak için bir TPMS aracı gerektirebilecek bir başlatma prosedürü kullanır.

Aşağıdaki çizelgede, doğrudan TPMS sistemleri ile donatılmış Asya, Ev ve Avrupa araçları pazarındaki üç tür TPMS yeniden öğrenme prosedürü gösterilmektedir.

Avrupa çizelgesi yeniden öğrenme prosedürleri

Bu tablodaki bilgiler ATEQ European veritabanı sisteminden elde edilmiştir.

TEMEL DONANIM TESTLERI

1/1/2011 tarihinden önce satın alınan ATEQ VT15 araçları

WebVT yazılımıyla uyum sağlamak için 1 Ocak 2011'den önce satın alınan ATEQ VT15 araçlarının güncellenmesi gerekecektir. Gerekirse, bu güncellemeyi indirmek için lütfen aşağıdaki adımları izleyin:

  • WebVT yazılımını indirin
  • Aleti veya eşdeğeri ile verilen USB kablosunu kullanarak VT15'i PC'nize bağlayın.
  • WebVT yazılımını yükledikten sonra, USB kablosunu VT15'den çıkarın.
  • VT15'teki TX düğmesine basın, 2 LED anlık olarak yanıp söner.
  • Araç şimdi WebVT uyumlu ve güncel.

USB bağlantısının doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etme (VT56, VT55)

  • VT56: USB kablosunu, aletin sağ tarafındaki alete takın. Ekranın sol köşesindeki USB kablosu simgesini kontrol edin. USB kablosu simgesi açıksa, USB bağlantısı düzgün çalışıyordur.

VT56 ekran-usb-sss

  • VT56: USB kablo bağlantısını kontrol etmek için aleti ön yükleme moduna alın. İlk önce aleti kapatın. Ardından, OK düğmesini basılı tutun, ardından ON düğmesine aynı anda bırakın.

vt56-usb-kablo-önyükleme modu-sss

  • VT55: USB kablo bağlantısını kontrol etmek için aleti ön yükleme moduna alın. İlk önce aleti kapatın. Ardından, ENTER düğmesini basılı tutun (aşağı ok sola doğru işaret eder). POWER düğmesine aynı anda basın ve bırakın.

vt55-USB-kablolu sss

SD kart nasıl kontrol edilir

İçin VT56 , pil durumu yanında sağ üst köşede SD kart simgesine kontrol edin. SD kart simgenizde kırmızı bir “X” varsa, hatalıdır, daha fazla talimat için lütfen teknik desteğe başvurun.

VT56 ekran-SD-kart-sss VT56 ekran-SD-kart-kötü sss

VT56 yazıcı: yazıcının doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etme

  • Güç kablosunun bağlı olduğunu kontrol edin
  • Gücü açın (3 sn. Aç / kapat)
  • Kağıdın olup olmadığını kontrol edin (kağıdın yönünü kontrol edin)
  • Yazıcıya bir iş gönderin

WebVT cihazımı bulamıyor

WebVT, "Cihaz aranıyor" veya "Cihaz bulunamadı" hata mesajı olarak görüntülendiğinde, USB sürücülerini yeniden kurmanız gerekebilir. Bu hatanın nedenleri:

  • Kullanıcı WebVT'yi yeni bilgisayara kurmaya çalışıyor
  • Kullanıcının WebVT kurulumu sırasında cihazı yoktu veya açık veya bağlı değildi

Lütfen sorunu düzeltmek için aşağıdaki adımları izleyin.

1. Cihazınız için USB sürücülerini indirin. VT56, VT55, VT36, VT30, VT15, Mitsureset ve Quickset için, lütfen aşağıdaki dosyayı indirin: WebVT

SD kartım nerede (VT56, VT55)?

  • İçin VT56 , lastik çizme çıkarın. 4GB SD kartı sağ tarafta bulacaksınız. Çıkarmak için SD kartı itin.

vt56-sd-kart-location

  • İçin VT55 , lastik çizme çıkarın. 2GB SD kartı, aletin altında bulabilirsiniz. Çıkarmak için SD kartı itin.

vt55-sd-kart-location

Projelerimiz hakkında detaylı bilgi almak veya proje teklifi almak için bize ulaşın

Yetkili personelimiz kısa sürede size bilgi verecektir.

Bize Yazın...
Bize Ulaşın
NEWSLETTER

Keep up on our always evolving product features and technology. Enter your e-mail address and subscribe to our newsletter.

Success! You've been added to our email list.
İLETİŞİM
  • Yalı Mahallesi Turgut Paşa Cad. Alkan Plaza No:81/2 34873 Kartal / İstanbul – Turkey

  • 90 (216) 576-5350

  • [email protected]

FOLLOW US
Porto Website Template

© Copyright 2018. İstanet Web Team

  • FAQ's
  • Sitemap
  • Contact Us