Lityum-iyon piller ve Hidrojen yakıt hücreleri arasındaki farklar?

LITYUM-IYON PILLER

Electric_battery_BEV_vs_FCE_ATEQ_TR

Elektrikli araçlar dünyasında iki teknoloji manzaraya hakimdir: lityum-iyon bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri. Bu teknolojilerin her biri test ve güvenlik açısından benzersiz zorluklar ortaya koymaktadır.

  • Lityum İyon Piller

Lityum-iyon bataryalar, bataryalı elektrikli araçlarda (BEV’ler) her yerde bulunur. Araçlara güç sağlamak için gereken enerjiyi depolarlar ve bu nedenle güvenlik ve verimliliklerini sağlamak için titiz testler gerektirirler.

  • Akü Paketleri ve Alt Montajları

Batarya paketleri enerji depolayan lityum-iyon hücreler içerir. Sonuç olarak, elektrolit sızıntılarını tespit etmek için her bir alt montajı test etmek çok önemlidir. Sızıntılar yalnızca akü performansını düşürmekle kalmaz, aynı zamanda kontrolsüz ısınma veya yangın gibi önemli güvenlik riskleri de oluşturabilir. F620 ve F670LV bu alanda mükemmeldir ve son derece doğru sonuçlar sağlar.

  • Şarj Sistemleri

Şarj kabloları, konektörler ve contalar da dahil olmak üzere elektrikli araçların şarj sistemleri titiz sızıntı testlerinden geçmelidir. Bu, elektriksel tehlikelerin önlenmesine yardımcı olur, verimli enerji aktarımı sağlar ve şarj altyapısının bütünlüğünü korur. D620 ve F620 birbirini tamamlar ve şarj sistemlerinin etkili bir şekilde sızıntı testine tabi tutulmasını sağlar.

  • Güç AktarmaOrganları

Elektrik motorları, invertörler ve güç elektroniği elektrikli araçların çalışması için gereklidir. Bu bileşenlerin contalarının ve bağlantılarının sıvı sızıntılarına (soğutucular ve yağlayıcılar gibi) karşı test edilmesi hayati önem taşır. Bu, performans düşüşünü ve olası sistem arızalarını önlemeye yardımcı olur. F620 bu testler için kullanılabilir.

  • HVAC Sistemleri

Isıtma, havalandırma ve klima (HVAC) sistemleri ise yolcu konforu ve güvenliğinin sağlanmasında çok önemli bir rol oynar. HVAC sistemlerinin buharlaştırıcılar, kondansatörler ve soğutucu akışkan hatları gibi bileşenlerinin sızıntılara karşı test edilmesi, sistem verimliliğinin korunmasına, soğutucu akışkan sızıntılarının önlenmesine ve kabin içinde optimum iklim kontrolünün sağlanmasına yardımcı olur.

  • Soğutma SistemleriATEQ-F670-FACE

Elektrikli araçlar bataryalar, motorlar ve güç elektroniği için optimum çalışma sıcaklıklarını korumak için soğutma sistemlerine ihtiyaç duyduğundan, F620 kullanarak soğutma devrelerini ve bağlantılarını sızıntılara karşı test etmek, sistem verimsizliğine, aşırı ısınmaya ve hatta bileşenlerin hasar görmesine neden olabilecek potansiyel sızıntıların belirlenmesine yardımcı olur.

  • Hidrolik Sistemler

Hibrit araçlarda veya hidrolik bileşenlerle donatılmış araçlarda, hidrolik devrelerin sızıntılara karşı test edilmesi, sistem verimliliğini ve güvenilirliğini korumak için çok önemlidir. Hidrolik sistemlerdeki sızıntıların tespit edilmesi ve onarılması sıvı kaybını önler, bileşenlerin düzgün çalışmasını sağlar ve hidrolik bileşenlerin ömrünü uzatır. F620 bu hidrolik sistemlerin test edilmesinde oldukça etkilidir.

HIDROJEN YAKIT HÜCRELERI

On the other hand, fuel cell electric vehicles (FCEVs) use hydrogen to generate electricity through a chemical reaction, powering the electric motor. This technology requires specific testing procedures to ensure safety and efficiency.

  • Hydrogen Tanks

High-pressure hydrogen tanks are critical components that must be leak-free. These tanks, often made of carbon fiber, undergo rigorous testing to prevent accidental hydrogen release, which could pose significant risks. The F620 is indispensable for testing these components.

  • Hydrogen Lines and Connections

The pipelines and connections that transport hydrogen from the tanks to the fuel cell must be meticulously tested for leaks. Leaks in these lines could compromise the efficiency and safety of the hydrogen system.

  • Yakıt Pili

Yakıt hücresi, hidrojenin oksijenle tepkimeye girerek elektrik ürettiği FCEV’in kalbidir. Bu nedenle, yakıt hücresinin kendisi ve yardımcı bileşenleri üzerinde sızıntı testi yapılması, F620 ile elde edilebilen optimum performans ve sistem bütünlüğünü sağlamak için gereklidir.

  • Hidrojen Contaları ve Ek Parçaları

Hidrojen taşıma sistemleri çok sayıda bağlantı noktasına sahip olduğundan, bağlantı noktalarındaki sızıntıları önlemek ve böylece sistemin güvenliğini ve verimliliğini sağlamak için bu arayüzlerde sızıntı testi yapılması çok önemlidir.

  • Depolama ve Yakıt İkmal Altyapısı

Kendi yakıt ikmal sistemlerine sahip veya hidrojen yakıt ikmal istasyonları gibi harici altyapılarla etkileşim halinde olan araçlar, bu bileşenler üzerinde sızıntı testi yapılmasını gerektirir. Bu, hidrojen gazının güvenli bir şekilde taşınmasını ve aktarılmasını sağlar.F620 Sızdırmazlık testi

  • Bipolar Plakalar

Bipolar plakalar, PEM yakıt hücresi yığını içinde çok işlevli bileşenlerdir. Gerekli gerilime sahip bir yığın oluşturmak, H2 ve oksijenin eşit dağılımına yardımcı olmak, elektrik akımını iletmek, su yönetimini kolaylaştırmak ve ince membranları ve elektrotları desteklemek için tek tek hücreleri bağlar ve ayırırlar. ATEQ üç ana devrenin sızıntı testinde liderdir: O2, H2 ve soğutma devresi, F620 kullanılarak.

  • Yakıt Pili Yığını

Tek bir yakıt hücresi, bir membran elektrot düzeneği (MEA) ve iki akış alanı plakasından oluşur ve çoğu uygulama için çok düşük olan yaklaşık 0,5 ila 1V sağlar. Piller gibi, daha yüksek voltaj ve güç elde etmek için ayrı hücreler istiflenir. Bu hücre grubuna yakıt hücresi yığını ya da sadece yığın denir. F620 , yığın testi için en etkili cihazdır.

TEST ORTAMI VE KOŞULLARI

Elektrikli araç bataryalarının ve hidrojen tanklarının testleri, farklı doğaları nedeniyle çok farklı ortamlarda ve koşullarda gerçekleştirilir.

  • EV Bataryası
    • Sıcaklık Kontrolü: Gerçek dünyadaki çalışma koşullarını simüle etmek için testlerin genellikle çeşitli sıcaklıklarda yapılması gerekir.
    • Kontrollü Ortam: Elektrolitin veya hassas bileşenlerin kirlenmesini önlemek için.
  • Hidrojen Tankı
    • Yüksek Güvenlikli Ortam: Patlama riskleri nedeniyle, testler yanıcı gazları işlemek için özel olarak tasarlanmış tesislerde yapılmalıdır.
    • Aşırı Koşulların Simülasyonu: Tanklar aşırı basınç ve sıcaklık koşullarına dayanacak şekilde test edilmelidir.

Lityum-iyon piller ve hidrojen yakıt hücrelerinin ortak bir noktası varsa, o da ATEQ’in her türlü uygulamayı test edebilmesidir. Sizinle tanışmak için sabırsızlanıyoruz.